Stichting De Oude Schoenendoos - Informatieborden

In Vierlingsbeek staan een aantal fotoborden met afbeeldingen van vroeger. Vanuit De Oude Schoenendoos zijn, in samenwerking met de Gidsgroeters, in 2018 deze borden geplaatst om een kijkje te geven hoe het er op die plaatsen vroeger heeft uitgezien. Wandel er eens langs, op bijbehorende plattegrond staan de betreffende nummers.

De 11 fotoborden staan op de volgende plaatsen:

1. Staaiweg: op de kademuur aan de Maas: Veerhuis De Staay anno 1900. Klik hier voor de foto

2. Staaiweg: aan muur ter hoogte van nr. 9: Staayweg, Bloemenhof 1937. Klik hier voor de foto

3. Grotestraat: op paaltje in de berm ter hoogte van nr. 94: Hoek Grotestraat - Staayweg 1936. Klik hier voor de foto

4. Grotestraat: op paaltje bij garage Kusters: Grotestraat, richting Groeningen, rond 1920. Klik hier voor de foto

5. Spoorstraat: op paaltje bij nr.1: Noodwoningen, eind jaren '40. Klik hier voor de foto

6. Spoorstraat: bij Vrijthof aan ijzerwerk boom: Gemeentehuis ( dat in 1928 door brand is verwoest).Klik hier voor de foto

7. Spoorstraat: bij Vrijthof aan ijzerwerk bomen: Gemeentehuis vanaf 1929. Klik hier voor de foto

8. Kloosterstraat: op paaltje bij speelveldje voor de basisschool: Aloysiusklooster tot 1963. Klik hier voor de foto

9. Spoorstraat: aan zijmuur van Bibliotheek: Kerkstraat ( nu Spoorstraat ) rond 1920. Klik hier voor de foto

10. Spoorstraat: aan zijgevel van nr. 22: Kerkstraat ( nu Spoorstraat ) in 1905. Klik hier voor de foto

11. Soetendaal: op paaltje in berm ter hoogte van nr.1: Splitsing Kasteelweg en Stationsweg rond 1920 met hondenkar. Klik hier voor de foto