Stichting De Oude Schoenendoos - Genealogie

Genealogie of Stamboomonderzoek is een erg populaire bezigheid, het gaat o.a. over wie waren mijn voorouders, waar woonden ze en wat deden ze beroepsmatig, is er misschien nog iets van of over hen terug te vinden.

Stichting De Oude Schoenendoos kan de beginnende genealoog op weg helpen door uitleg te geven hoe te starten en hoe de gevonden gegevens te verwerken.

Ook bezitten wij een groot aantal "bronnen" boeken die u op weg kan helpen en waar u familiegegevens in zou kunnen vinden.

In ons Bidprentjesarchief en in onze Bibliotheek zijn veel gegevens te vinden, onze foto's kunnen een mooie aanvulling zijn.

Onder het tabblad Info-Websites (zie hierboven) vindt u een aparte rubriek met doorverwijzingen naar interessante Genealogische websites.

Door te klikken op de link hiernaast kunt u meer lezen over Genealogie en de verschillende facetten ervan.Klik HIER voor meer over Genealogie